Best Music Writing 2011

Alex Ross w roli selekcjonera okazał się wyjątkowo… niepoważny. Odświeżył jednak nieco formułę Best Music Writing, co było bardzo potrzebne po edycji ubiegłorocznej, jakby mniej udanej niż znakomite poprzednie (200720082009).

„2010” była też pierwszą, której nie kupiłem w wersji papierowej i pożałowałem, bo czytanie o muzyce z papieru staje się przyjemnością tym większą, im rzadszą. Mniej sentymentalni mogą wszakże „Best Music Writing 2011” niemal w całości wyklikać – część linkowałem zresztą w kioskach. Miłej lektury.

*

Justin Davidson – Beethoven’s Kapow (New York Magazine)
Geoffrey O’Brien – The Grandest Duke (New York Review of Books)
Vanessa Grigoriadis – Growing Up Gaga (New York Magazine)
Chris Richards – The Mothership, lost in space (Washington Post)
Dave Tompkins – The Vocoder from World War II to Hip-Hop (NPR)
Jace Clayton – Curiosity Slowdown (Frieze)
V/A – Meet Your Operaplot 2010 Winners (The Omniscient Mussel)
Ann Powers – A pop music critic takes on the 'Ring’: 'Das Rheingold’ (LA Times)
Kalefa Sanneh – Word (New Yorker)
Nitsuh Abebe – Why Risks Are Risky (Pitchfork)
Amy Klein – Tour Diary Day Four: Rock and Roll is Dead (Amyandronicus.tumblr.com)
Jeremy Denk – Jetlagged Manifesto (Think Denk)
Jessica Hopper – Making Pop for Capitalist Pigs (Chicago Reader)
Morad Mansouri – The Underground Rises (Frontline’s Tehran Bureau)
Mike Turbe – Wormrot, Defeatist, Mutant Supremacy, Psychic Limb and Curandera (Sunyata)
David Hajdu – Giant Steps: The Survival of a Great Jazz Pianist (New York Times)
Lauren Wilcox – Notes from a Wedding (Washington Post)
Jason Cherkis – For the Records (Washington Post)
Caryn Ganz – The Curious Case of Nicki Minaj (Out)
Drew Daniel – Gasping, But Somehow Still Alive: The Persistence of Meat is Murder (Stereogum)
Chet Flippo – Nashville Skyline: Searching for the Heart of Country (CMT)
Franklin Bruno – The Honeymooners (Oxford American)
Sasha Frere-Jones – The Long War: Sade Soldiers On (New Yorker)
Nancy Griffin – The 'Thriller’ Diaries (Vanity Fair)
Evelyn Mcdonnel – The Runaways: Wild Thing (LA Weekly)
James Wood – The Fun Stuff – streszczenie (New Yorker)
Nate Chinen – Direction Nowhere (At Length)
Joe Hagan – The Secret Diary of Nina Simone (The Believer)
Wendy Lesser – Darkness Invisible (The Threepenny Review)

.

Fine.




4 komentarze

  1. Bartek pisze:

    mam prośbę od dawno śpiewam chce to robić zawodowo lecz nic nie mogę wymyśleć związane z własną piosenką i tu zaczyna się moja prośba, czy ty byś mogla coś napisać na czym bym mógł się szkolić? A tu zaczyna się kłopot bo chciałbym abyś to zrobiła za darmo.

  2. Mariusz Herma pisze:

    Kilka dni temu ten pan zrobił na mnie ogromne wrażenie:
    http://youtu.be/5ujSklL-Qeo
    Może coś takiego?

  3. Damian pisze:

    Tyle wygrać :) Długo szukałem podobnej strony do tej. Jestem gitarzystą w zespole z mojego miasta i interesuję się muzyką od dawna. Interesuję, nie tylko słucham, dlatego na pewno kilka pozycji w listy powyżej szybko trafi w moje ręce!
    Nie mogę się doczekać!
    Wielkie dzięki i pozdrawiam

  4. Mariusz Herma pisze:

    Pozwolę sobie odlinkować słowo „gitarzysta”, bo głupio być narzędziem pozycjonowania. Również pozdrawiam!

Dodaj komentarz