Logo na ubogo

Logo na ubogo

Po części z ciekawości, po części z potrzeby (patrz projektowanie bihajpa czy aplikacji Fiszki Polityki) śledzę od lat różne newslettery i serwisy poświęcone designowi. Dzięki temu kilka lat trafiłem na świetny wpis polskiego (anglojęzycznego) bloggera o tym, jak globalne korporacje ujednolicają swoje loga.

Towarzyszyła mu wymowna grafika zamieszczona powyżej. Przypomniałem sobie o niej ostatnio, gdy wybuchła afera wokół nowego logo Jaguara, idącego dokładnie w tym samym nudnym, bezszeryfowym kierunku.

Kilka słów na ten temat piszę w nowej „Polityce”, rozmawiając także z autorem wspomnianego bloga. I zapewniam, że nieśmiałych szeryfów z logo bihajpa gumkować nie zamierzamy.

 

Fine.




2 komentarze

  1. sugar hiccup pisze:

    Burberry powróciło do bardziej „tradycyjnego logo”. Na metce znów pojawił sie rycerz „Equestrian Knight”, zmienili również czcionkę. Byc może w przypadku marek high-fashion ten trend był chwilowy.

  2. Mariusz Herma pisze:

    Dzięki!

Dodaj komentarz